A tél a hosszú estéket, a bekuckózást és a friss, meleg süteményeket jelenti, mégis ez az egyik legjobb időszak az alakformálás elkezdésére. Közhely, de igaz, hogy a bikinialak télen készül – ekkor ugyanis, ha odafigyelünk a helyes táplálkozásra, a rendszeres mozgásra, könnyedén megtarthatjuk a nyári alakunkat, és kellő odafigyeléssel tökéletes formába kerülhetünk a következő strandszezonra.

Miért érdemes télen elkezdeni az alakformálást?

A hosszú esték (és idén a járványügyi helyzet) velejárója, hogy sokkal több időt töltünk otthon vagy a természetben. Ez lehetőséget ad, hogy többet törődj magaddal, azt az időt, amit egyébként utazással, a városban töltenél, otthoni tornával, jógázással, futással helyettesíts.

Ha professzionális segítségre lenne szükséged – pl. alakformáló kezeléseken vennél részt – a szalonok, esztétikai központok rendszerint nyáron tele vannak, míg télen sokkal hamarabb kapsz olyan időpontot, amit kényelmesen be tudsz illeszteni a napirendedbe.

Hogyan kezdd az alakformálást télen?

1. Újratervezés

A tél általában a különböző piték, forró, édes italok időszaka – a lelkünknek jót tesznek, az alakunknak viszont nem kifejezetten. Sajnos. Azonban ma már számtalan lehetőség van a klasszikus hozzávalókat egészségesebb, rostokban gazdagabb, organikusabb összetevőkre cserélni.

Ha tervezel “édes bűnözést” a téli időszakra, de az alakodra is odafigyelnél, gondolkodj picit másként! 

  • a sima lisztet helyettesítheted zabliszttel (ezt magad is könnyedén elkészítheted, ha sima zabpelyhet ledarálsz darálóval vagy botmixerrel), vagy nagy részét kiválthatod bármilyen pürével (pl. sütőtök vagy édesburgonya)
  • a karamellás tölteléket helyettesítheted fahéjas, reszelt almával
  • a forró csokit pedig készítheted cukormentes csoki és cukormentes növényi tej (pl. házi kókusztej kókuszreszelékből) segítségével

2. Saját testsúlyos edzés

A hideg időben legtöbbször nincs kedvünk elindulni az edzőterembe vagy akár futni a szabadba. Ez azonban nem akadályozhat meg abban, hogy otthon saját testsúlyos edzésbe kezdjünk.

Mit értünk saját testsúlyos edzés alatt?

Az edzésnek azt a formáját, amikor nem használunk különböző eszközöket, súlyzókat a gyakorlatok elvégzéséhez, csupán a saját testünket. Ez amellett, hogy tökéletesen kivitelezhető otthon, kifejezetten pénztárcabarát megoldás, hiszen lényegében semmire nincs hozzá szükség. 

Ilyen gyakorlatok lehetnek pl. a kitörések, fekvőtámasz, plank, guggolás.

3. Személyre szabott alakformáló kezelés

Alapvetően az étkezéssel és az edzéssel fantasztikus eredmények érhetőek el, azonban a különböző egyenetlenségek, kötőszöveti problémák csak célzott, mélyreható kezelésekkel szüntethetők meg.

A narancsbőr, a látható göröngyös, narancshéjra emlékeztető bőrfelszín valójában a bőr mélyebb, kötőszöveti károsodása, amin javíthatunk kiegyensúlyozott, antioxidánsokban gazdag táplálkozással, rendszeres mozgással és fokozott folyadékbevitellel, azonban elengedhetetlen a mélyreható, elektromos impulzuson alapuló lökéshullám-terápia, amely sejtszinten képes stimulálni a szöveteket, így segítve elő az anyagcsere-folyamatok gyorsulását.

Ha szeretnéd, hogy bőröd egészséges, sima felületű és feszes legyen, szeretnél karcsú alakot, valódi, személyre szabott segítséget, látogass el esztétikai központunkba!